Ett Hundliv

Alla inlägg den 12 april 2018

Av Lennart Abrahamsson - 12 april 2018 11:06

   

I dag när jag satt i lugn och ro och åt frukost och tittade på Malou efter tio så pratas det om hundar med Anders Bagge och hans blivande fru. Först så gör de reklam för "Original Old English Bulldog", som är en så frisk och sund "ras". De har inga höftledsproblem m.m Sen visar de en blandraskull från hundstallet där mamman är röd/vit med LÅNG näsa, och valparna gul/vita och påstår att det är RENRASIGA KING CHARLES !!!! Bagges blivande fru försöker inflika att det är blandraser, men Anders hävdar att det är renrasiga King Charles !! Jag undrar om Anders Bagge överhuvudtaget vet vad en King Charles är ?? (Gå gärna in på Tv4.se och kolla, det är ca 10 minuter in i programmet)

Samtidigt i programmet pratas det om att inte gynna blandrasuppfödare ??? 

Så här ser King Charles ut om ni jämför med de "King Charles" som visades i programmet..... På bilden under mina King Charles så ser ni Bagges King Charles... Ser ni någon skillnad ??

       

 

Önskar er alla en fin dag i solskenet !!

Presentation


Efter att ha funderat länge så har jag nu äntligen kommit igång med min egna blogg. Jag kommer att skriva om allt möjligt som händer runt mig, men mest kommer jag att skriva om mina älskade hundar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards