Ett Hundliv

Alla inlägg under juli 2018

Av Lennart Abrahamsson - 13 juli 2018 09:59

Hundarna och jag är inte riktigt överens om den härliga värmen vi haft/har. Altandörren står öppen så de kan gå ut i inhägnaden så mycket de vill, men de ligger helst inne i köket och sover.... Idag har vi än så länge bara 25 grader och lite mulet. Donna som är dräktig tycker det är lite extra jobbigt vissa dagar. Hon har nu knappt 2 veckor kvar och börjar bli riktigt rund om magen. Det ska bli så roligt med små valpar i huset igen. Vi var på ultraljud, och enligt det så ska det vara minst 3..... återstår att se. 

Hoppas ni har en bra fredag !!

Av Lennart Abrahamsson - 12 juli 2018 14:54

Idag blev jag helt förkrossad då jag fick veta att en hanhund som vi fött upp har parat en 9 årig tik av en helt annan ras. Två raser som ABSOLUT INTE passar ihop.  På vår hemsida har jag klart och tydligt skrivit vad jag tycker om blandrasproduktion. Det står: 

Vi vill INTE att våra hundar hamnar i hem som ägnar sig åt blandrasavel då vi tar STORT avstånd från den

typen av oseriös avel !!!!!!

Jag tycker detta är högst oseriöst, inte minst p g av tikens höga ålder. Men inom blandrasproducenter finns det inga regler och lagar att följa. Vi som följer SKK's regler får inte ta kull på tik som fyllt 7 år, om vi inte har veterinärintyg på tiken. Vi har en plan med vår avel, vi jobbar för att få fram friska sunda, trevliga valpar. Följer rasklubbarnas och SKK's hälsoprogram och ögonlyser och höftledsröntgar, och undersöker hjärta och patella som kan vara problem i raserna. 

Sen hittas det på namn på dessa blandraser...... 

Nästa gång jag skriver hoppas jag att jag har något roligare att skriva om !

Vi går i väntans tider och väntar smått vecka 30. 

Ha en bra dag alla !!!

 

Presentation


Efter att ha funderat länge så har jag nu äntligen kommit igång med min egna blogg. Jag kommer att skriva om allt möjligt som händer runt mig, men mest kommer jag att skriva om mina älskade hundar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards