Ett Hundliv

Alla inlägg den 2 april 2018

Av Lennart Abrahamsson - 2 april 2018 17:13

Jag började tjata om hund så fort jag började prata har min mamma sagt mig. Jag sprang alltid fram till hundar och pratade med dem redan som liten. Min mamma som var hundrädd var väl inte så förtjust. Ofta bands hundar utanför affärer på den tiden, och jag fram och klappade om dem och aldrig att jag blev biten. 

När jag blev lite större började jag rasta alla hundar i närheten av där vi bodde. Det var en tjock stövare som hette Pila, en Papillon som hette Pappy, en Dvärgpincher som hette Pricken och så min favorit en Engelsk Springer Spaniel som hette Key. Så gott som varje dag var jag ute och promenerade med dessa, i tur och ordning. 

Julen 1968 fick jag min första hundbok, "Hundar i färg". Det var tecknade hundar med lite text om varje ras. Den boken blev flitigt läst, och dessutom avritad. Jag la smörpapper över bilderna och ritade av. Det var där jag förälskade mig i bl.a Amerikansk Cocker Spaniel som jag skulle köpa 8 år senare. Puli fanns inte med i den boken.....

 


Presentation


Efter att ha funderat länge så har jag nu äntligen kommit igång med min egna blogg. Jag kommer att skriva om allt möjligt som händer runt mig, men mest kommer jag att skriva om mina älskade hundar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards