Ett Hundliv

Direktlänk till inlägg 13 april 2018

Kontakt med Hundstallet

Av Lennart Abrahamsson - 13 april 2018 08:12

Jag ska inte tjata ihjäl mig om Malou efter tio, men som ni förstår så blev jag upprörd igår. Jag gick också in på hundstallets hemsida och såg de hundar som ska placeras om, och de flesta var blandning Chihuahua/Malteser i varierande åldrar? Sen fanns en som heter Charlie, som skulle vara Papillon/King Charles/Phalene. Då jag är övertygad om att det blivit fel och att det är Cavalier King Charles som är inblandad. Jag mailade Hundstallet, som säkert gör ett bra jobb, att det med största sannolikhet har blivit ett fel där. Samtidigt tog jag upp att Anders Bagge sa att blandras kullen på Tv skulle vara renrasig King Charles. Jag fick ett snabbt svar som jag uppfattade som lite spydigt, men de vet ju bäst, tydligen. 

Här har vi varit ute på första promenaden i solen. Valparna är nu drygt 1 vecka och växer och frodas.Ska försöka få några bilder under dagen. 

Jag kopierar svaret från hundstallet och ni kan läsa här nedanför. A B har missuppfattat Cavalier King Charles blandning till Renrasig King Charles. Och att hemmet som hade Charlie sa att det var King Charles. Jag har träffat MÅNGA som har Cavalierer och som säger att de har King Charles, men dessa som haft Charlie vet tydligen vad de pratar om ?

Önskar er alla en trevlig fredag !!


Hej Lennart!

 
Tack för ditt mail, vad roligt att en så kunnig uppfödare hör av sig och ger oss information!
Vad Anders Bagge sagt på tv idag är inget jag vet något om, men de valpar som visades i tv är som du säger blandning med Cavalier King Charles Spaniel och kan nog bara varit Bagge som missuppfattat.
 
Gällande hunden Charlie som det står är blandning med King Charles spaniel är information tidigare hemmet gett oss och det vi hänvisar till. Men jag tar till mig det du berättar idag och kommer förtydliga det till dem som tar hunden att det finns en chans att det inte är King Charles. 
 
Jättefina hundar har du!
Ha en fantastisk dag!
 
/ Ellinor, Hundstallet 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lennart Abrahamsson - 18 juli 2020 13:13

Ja, nu var det 2 år sen sist jag skrev något här på min blogg. 2 år som det har hänt mycket men det återkommer jag till. Idagsläget har vi 4 Pekingeser och 2 valpar på drygt 6 veckor. Hanen ska flytta Norrut, och lilla tiken blir kvar här hos oss. Ja...

Av Lennart Abrahamsson - 13 juli 2018 09:59

Hundarna och jag är inte riktigt överens om den härliga värmen vi haft/har. Altandörren står öppen så de kan gå ut i inhägnaden så mycket de vill, men de ligger helst inne i köket och sover.... Idag har vi än så länge bara 25 grader och lite mulet. D...

Av Lennart Abrahamsson - 12 juli 2018 14:54

Idag blev jag helt förkrossad då jag fick veta att en hanhund som vi fött upp har parat en 9 årig tik av en helt annan ras. Två raser som ABSOLUT INTE passar ihop.  På vår hemsida har jag klart och tydligt skrivit vad jag tycker om blandrasproduktion...

Av Lennart Abrahamsson - 2 juni 2018 11:49


Idag blev det stor dramatik och jag höll på att få hjärtsnörp !!  Lilla Victory Girl skulle hämtas och bli Dalkulla, så jag tog med mig Kingarna och satte mig på altan med ett korsord och en kaffekopp. Lilla valpen la sig under bordet och somnade. ...

Av Lennart Abrahamsson - 17 maj 2018 09:28


I dag är de små liven redan 6 veckor gamla. Tänk så fort tiden går nät man har valpar.  I dag är det dags att få in dem i försäkringen, så de blir dolda fel försäkrade i 3 år.  Jag har försökt att fota dem, men inte så lätt då de inte håller sig ...

Presentation


Efter att ha funderat länge så har jag nu äntligen kommit igång med min egna blogg. Jag kommer att skriva om allt möjligt som händer runt mig, men mest kommer jag att skriva om mina älskade hundar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards