Ett Hundliv

Alla inlägg den 3 april 2018

Av Lennart Abrahamsson - 3 april 2018 08:40

Sommaren 1981 skulle min första kull födas. Jag hade bott "hemifrån" ca 3 år och var på väg till att flytta till mitt hus som jag köpt i Ekshärad. Jag fick min lägenhet i Hagfors såld så jag var tvungen att flytta ut innan jag kunde flytta in i nya huset, så jag fick flytta tillbaka till mina föräldrar 2 månader och just då hade jag planerat min första kull.

Riktigt nervös var jag inför förlossningen och hade förberett en kompis som hade haft valpar tidigare att jag skulle få ringa henne när det var dags. Vid 4 tiden på morgonen satte förlossningen igång och jag ringde min kompis som var där på 10 minuter. När förlossningen satte igång så satt jag vid valplådan och skötte om det helt på egen hand. Min kompis satt i köket och drack kaffe med min pappa. 4 svarta Amerikanska Cocker Spaniel valpar kom till världen, 1 hane och 3 tikar, En tik blev naturligtvis kvar. 

Nu sitter jag här 37 år senare och många kullar senare och konstaterar att det fortfarande är spännande att få hjälpa en kull till världen. Spännande att få se kön, färg, vikt m.m Allt bokförs. Jag kan också konstatera att ingen valpning är den andra lik. Det enda som är sig likt är att det fortfarande efter alla år är lika roligt och spännande.

Tyvärr hittade jag inga bilder, får återkomma med det.... 

Presentation


Efter att ha funderat länge så har jag nu äntligen kommit igång med min egna blogg. Jag kommer att skriva om allt möjligt som händer runt mig, men mest kommer jag att skriva om mina älskade hundar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards