Ett Hundliv

Alla inlägg under juli 2020

Av Lennart Abrahamsson - 18 juli 2020 13:13

Ja, nu var det 2 år sen sist jag skrev något här på min blogg. 2 år som det har hänt mycket men det återkommer jag till. Idagsläget har vi 4 Pekingeser och 2 valpar på drygt 6 veckor. Hanen ska flytta Norrut, och lilla tiken blir kvar här hos oss. Jag längtar efter att få ställa ut mina hundar och katter, men det lär väl inte bli än på ett tag.

Trött blir jag när jag ser dessa blandrashundar som får namn som Cocker-poo, Cava-poo m.m Det finns inget som heter så!! Nu har tydligen kändisar börjat köpa "Cava-poo" så de lär väl bli mer populära nu. När jag började med uppfödning i slutet av 70 talet föddes det ibland blandraser som råkade komma till. Idag bedrivs en medveten produktion av dessa populära blandraser för att det finns en ekonomi i detta. Förr såldes dessa blandraser för en billig peng eller skänktes bort. Idag kostar dessa blandraser upp till 50.000 för en valp, för att de har hittat på ett namn. Nog om detta!! Vi säljer inte valpar till blandrasproduktion.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Efter att ha funderat länge så har jag nu äntligen kommit igång med min egna blogg. Jag kommer att skriva om allt möjligt som händer runt mig, men mest kommer jag att skriva om mina älskade hundar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards