Ett Hundliv

Direktlänk till inlägg 26 april 2018

Mina hundar en vanlig torsdag

Av Lennart Abrahamsson - 26 april 2018 10:16

Nu har det varit fullt upp några dagar så det har inte varit så mycket tid till att blogga.

Har haft besök några dagar och så har jag visst fyllt år också.

Vädret är underbart med strålande sol. och har varit ute på hundpromenader. Har kört 5 spannmed pulisarna och i kväll ska det bli lite hundträning och utställningsträning i Hagfors. Ska bli hundbad idag......  Valparna är 3 veckor i dag, och jag kan undra vart de veckorna tagit vägen. Har en del spännande saker på gång, men det berättar jag mer om längre fram.       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lennart Abrahamsson - 18 juli 2020 13:13

Ja, nu var det 2 år sen sist jag skrev något här på min blogg. 2 år som det har hänt mycket men det återkommer jag till. Idagsläget har vi 4 Pekingeser och 2 valpar på drygt 6 veckor. Hanen ska flytta Norrut, och lilla tiken blir kvar här hos oss. Ja...

Av Lennart Abrahamsson - 13 juli 2018 09:59

Hundarna och jag är inte riktigt överens om den härliga värmen vi haft/har. Altandörren står öppen så de kan gå ut i inhägnaden så mycket de vill, men de ligger helst inne i köket och sover.... Idag har vi än så länge bara 25 grader och lite mulet. D...

Av Lennart Abrahamsson - 12 juli 2018 14:54

Idag blev jag helt förkrossad då jag fick veta att en hanhund som vi fött upp har parat en 9 årig tik av en helt annan ras. Två raser som ABSOLUT INTE passar ihop.  På vår hemsida har jag klart och tydligt skrivit vad jag tycker om blandrasproduktion...

Av Lennart Abrahamsson - 2 juni 2018 11:49


Idag blev det stor dramatik och jag höll på att få hjärtsnörp !!  Lilla Victory Girl skulle hämtas och bli Dalkulla, så jag tog med mig Kingarna och satte mig på altan med ett korsord och en kaffekopp. Lilla valpen la sig under bordet och somnade. ...

Av Lennart Abrahamsson - 17 maj 2018 09:28


I dag är de små liven redan 6 veckor gamla. Tänk så fort tiden går nät man har valpar.  I dag är det dags att få in dem i försäkringen, så de blir dolda fel försäkrade i 3 år.  Jag har försökt att fota dem, men inte så lätt då de inte håller sig ...

Presentation


Efter att ha funderat länge så har jag nu äntligen kommit igång med min egna blogg. Jag kommer att skriva om allt möjligt som händer runt mig, men mest kommer jag att skriva om mina älskade hundar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards