Ett Hundliv

Alla inlägg den 28 mars 2018

Av Lennart Abrahamsson - 28 mars 2018 14:19

Det finns idag hur många sorters hundmat som helst att välja på. Hur ska man veta vilket man ska välja? Under åren som gått har jag fått lära mig olika sak er att titta på. T.ex att det ska vara under 50% kolhydrater.

Nu har jag hört att ett bra foder ska innehålla över 3mg Biotin (B7), över 250 mg zink och järn, och A-vitamin ska ligga över 25.000 IE. Efter att ha suttit hela kvällen och halva natten och kollat innehållsförteckningen i hundratals olika foder så konstaterade jag att det tydligen inte finns nåt bra foder !! Om nåt av dessa kriterier uppfylldes så fattades nåt annat !! 

Det var mycket enklare när jag fick min första hund 1971, då fanns det inte så mycket att välja på, åtminstone inte i Hagfors. Det fanns Doggy, Royal Canin (med majsflingor) och Triump punkt slut. 

Nu ska jag fortsätta botanisera i innehållsförteckningar efter det perfekta fodret. 

Om någon kan vägleda mig i denna djungel så tar jag tacksamt emot förslag !

Hoppas ni också har soligt väder att njuta av !!!!

                                                                        

Viktigt att de små får en bra start i livet !!! Detta är de 5 pojkarna i S-kullen !!! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Efter att ha funderat länge så har jag nu äntligen kommit igång med min egna blogg. Jag kommer att skriva om allt möjligt som händer runt mig, men mest kommer jag att skriva om mina älskade hundar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards